divendres, 20 de juliol del 2012

PETIT HOMENATGE

Joan Fàbregues
Ahir, en la missa pel funeral d’una persona que es feia estimar, en Joan Fàbregues, vaig coincidir amb un escriptor català que vaig conèixer quan vaig estar vinculat, ja fa anys, a l’organització del Premi de Poesia Amadeu Oller. Xerrant després de la celebració va sortir el tema dels fills adolescents,...de la dificultat, com a pare, de gestionar bé les relacions amb el teu fill,...com que ell és un literat, va deixar anar una petita perla escrita pel poeta Màrius Torres, fent referència a l’amor  en la relació entre pares i fills que no em puc estar de reproduir: “Al pare se l’estima amb respecte, al germà amb companyonia, a Déu amb esgarrifança, al fill se’l deu estimar amb orgull i a la dona se l’estima amb desig”. Vaig pensar que eren unes paraules molt ben trobades, breus i escaients (acceptant el context en que foren escrites en relació a l’amor a Déu) i que era una sort, ahir, en l’adéu a un persona que estimava, haver descobert aquesta joia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada